Przewodnik po witaminie C

Witamina c jest już najbardziej popularną witaminą. Nie jest toż zaskakujące, ponieważ organizm potrzebuje witaminy c do ponad 300 funkcji. W rzeczywistości udowodniono, iż witamina c pomaga chronić przed chorobami serca, rakiem i innymi poważnymi chorobami. Bez witaminy c organizm oraz nie byłby w stanie wyleczyć się. Dzieje się tak, albowiem witamina C jest niezbędna do robienia kolagenu. Ilekroć dana osoba ma skaleczenie bądź uraz, to kolagen pomaga naprawić uszkodzenie, a bez odpowiedniej ilości witaminy c byłoby toż prawie niemożliwe. Kolagen pełni dużo prac w organizmie, w tym utrzymuje narządy w miejscu, i nie byłby w okresie tegoż wykonać bez wystarczającej ilości witaminy C.

Witamina c jest także przeciwutleniaczem dla organizmu i pomaga lepiej wchłaniać inne witaminy i minerały. Na przykład kwas foliowy i żelazo potrzebują witaminy c, żeby zmaksymalizować swoją użyteczność. Im dużo witaminy c ma organizm, tymże skuteczniejsza jest jego ochrona przed przeziębieniami oraz innymi powszechnymi dolegliwościami, a witamina c może nie zapobiec zarażeniu się wirusem, ale pomaga przyspieszyć proces zdrowienia.

Prawie wszystkie owoce i warzywa zawierają witaminę c, ale niektóre mają bardzo wyższą zawartość witaminy c niż inne. Żurawina i melony mają dużą zawartość witaminy c. W rzeczywistości owoce tropikalne mają najwięcej witaminy c ze wszystkich owoców. Ostra papryka jest jednym z najróżniejszych źródeł witaminy c, jeśli chodzi o warzywa. Im ostrzejsza papryka, tym wyższa jest zawartość witaminy c. Niestety, witamina c jest rozpuszczalna w wodzie, więc dużo warzyw traci swoją skuteczność jako dostawcy witaminy c, jeśli są gotowane przez długi czas. Gotowanie na parze bądź szybkie smażenie warzyw zapewnia zachowanie większej ilości witaminy c. Zalecaną dzienną ilość witaminy c można łatwo uzyskać, jedząc pięć porcji owoców oraz warzyw dziennie, jeśli są one jedzone na surowo bądź szybko gotowane.

Suplementy witaminy C są niezwykle przydatne, żeby zapewnić ludziom wystarczającą ilość witaminy C. Jednak przy zbilansowanej diecie ilość witaminy c, którą otrzymuje organizm, że być wystarczająca. Jeśli natomiast dana osoba zaczyna czuć się zmęczona lub ospała, suplementacja witaminy C pomoże to przezwyciężyć. Nie ma niebezpieczeństwa zbyt dużej liczby witaminy c, albowiem organizm po prostu wydala jej nadmiar.

https://podolog-warszawa.pro/usuwanie-kurzajek/

Author: admin

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.