Pozyskuj klientów z Internetu

Wyszukiwarka Google jest najpopularniejszym serwisem w sieci Internet służącym do wyszukiwania informacji a wskutek tego największym źródłem ruchu dla witryn internetowych. Co zdecydowało o tak potężnym sukcesie wyszukiwarki Google?

Zadecydowały o tym dwie cechy. Sukces mógł zdarzyć się tylko w sytuacji zaistnienia tychże dwóch cech w jednym czasie.
Prostota
Generalnie koncepcja wyszukiwarek jest pierwszorzędna. W pasek wyszukiwania wstawia się po prostu frazę związaną z interesującymi nas informacjami. W efekcie serwis wyświetla wylistowane odnośniki do stron internetowych które zawierają interesujące nas informacje.
Przed wyszukiwarkami w Internecie królowały portale, będące katalogami linków do różnych witryn Internetowych. Były to wielce rozbudowane witryny i wyszukiwanie nowych treści mogło być trochę niełatwe. Należało zorientować się w strukturze danego portalu, żeby znaleźć potrzebną informację. Portale były uzupełniane o sekcje własnych treści. Do współczesnych czasów te serwisy – o ile wcześniej nie upadły – przekształciły się właśnie w magazyny artykułów własnych a funkcja katalogowania w dużym stopniu została ograniczona. Jednakże w rozróżnieniu od portali wyszukiwarki oferowały coś innego. Co prawda wiele z nich było tak zaprojektowanych, że witryna wyglądała jak katalog stron, jednak sama wyszukiwarka w kwestii designu to był po prostu pasek do wpisania szukanej frazy. W przypadku wyszukiwarki Google zrezygnowano z rozbudowanej strony głównej na rzecz minimalizmu. Na stronie głównej oprócz logo i paska wyszukiwania nie ma wiele więcej elementów. Jednakże same gigantyczne możliwości wyszukiwarki wystarczają i przewyższają wysoce możliwości wyszukiwania informacji jakie dawały portale w konwencji katalogów stron internetowych.

Jakość wyników
Google dawało bardzo stosowne wyniki. Poza tym ilość zaindeksowanych witryn internetowych znacząco przekraczała liczbę zaindeksowanych witryn WWW w każdym portalu czy katalogu.

Dlaczego ruch z wyszukiwarek internetowych jest nader wartościowy

Jeśli ktoś wejdzie na twoją stronę internetową z wyszukiwarki, znaczy to, że najprawdopodobniej wprowadził w pole wyszukiwania frazę lub słowo kluczowe, na którą twoja witryna WWW zajmuje wysokie pozycje. Większość internautów wchodzi na witryny WWW tylko z pierwszej strony wyników wyszukiwań. Najczęściej są to frazy związane właśnie z działalnością przedsiębiorstwa. Czyli na stronę internetową wchodzą osoby, które świadomie szukają danego słowa kluczowego lub frazy. Generalnie nie są to wejścia przypadkowe, ale ludzi zainteresowanych właśnie tym rodzajem produktu lub usługi jaki oferujesz na stronie firmowej.

W jaki sposób można znaleźć się na pierwszej stronie wyników wyszukiwań Google na interesujące Ciebie słowa kluczowe lub frazy?

Są cztery sposoby.

Wypozycjonowanie strony WWW do pierwszej dziesiątki w wynikach naturalnych

Wysokie miejsca na liście wyników organicznych są to cały czas najwartościowsze miejsca jeżeli chodzi o promocję i budowanie wizerunku witryny internetowej. Prawdopodobnie dużo internautów chętniej klika na linki z wyników organicznych niż na linki sponsorowane. Miejsce w pierwszej dziesiątce świadczy o wartości witryny. Rzadko ktoś będzie pozycjonował witrynę, która nie niesie w sobie wartości dla odbiorcy i tym samym ma małe możliwości sprzedania usługi lub towaru albo rozpropagowania jakiejś idei.

Zaistniało pojęcie SEO – czyli Search Engine Optimization, czyli optymalizacja pod kątem wyszukiwarek. Jest to dziedzina wielodyscyplinarna, w skład której wchodzą: przynajmniej podstawy webmasteringuhtml/css, analiza wielu danych z sieci, obsługa serwerów, wiedza na temat domen internetowych, UX, copywriting, marketing.

Nagminnie używa się zamiennie terminów SEO oraz pozycjonowanie stron WWW. Nie jest to prawidłowe, bowiem pojęcie pozycjonowanie jest szersze, SEO jest częścią działań pozycjonowania. Na pozycjonowanie witryn WWW składają się działania on site oraz off-site. On site to właśnie SEO, czyli optymalizacja witryny. Off-site to po prostu linkbuilding, czyli zdobywanie odnośników do strony pozycjonowanej na innych witrynach internetowych.

Specjalista SEO powinien znać się na każdej kwestii pozycjonowania, chociaż już w tej dziedzinie wyodrębniają się osoby, specjalizujące się na przykład tylko w linkbuildingu.

Usługi specjalisty SEO to w aktualnych czasach wielce pożądane usługi. Miejsce w pierwszej trójce wyników wyszukiwania, w tak zwanych serpach w Google to niejednokrotnie przyczyna osiągnięcia sukcesu w biznesie.

Reklama kontekstowa w wyszukiwarce

W odróżnieniu od pozycjonowania w przypadku reklamy kontekstowej strona internetowa która ma być promowana pojawia się na pierwszej stronie wyników od razu po uruchomieniu kampanii. Jest to bardzo przydatne, jeśli właśnie zależy nam na czasie. Wyszukiwarka Google daje do dyspozycji bardzo rozbudowany panel, w którym można zoptymalizować kampanie zarówno pod kątem ruchu jak i kosztów. Wielce pomocnym narzędziem jest serwis z propozycjami słów kluczowych. Trzeba dodać że linki sponsorowane mogą być emitowane także w witrynach internetowych sieci partnerskiej.

Mapy Google

Wyniki map Google wyświetlają się u góry strony wyników wyszukiwania. Mapy Google nie w każdym wypadku pojawiają się. Na mapie umieszczone są punkty oznaczające miejsca będące odpowiedzią na słowo kluczowe lub frazę a poniżej dane tych miejsc.

Google Moja Firma

Google daje możliwość założenia wizytówki swojej przedsiębiorstwa. Można tam umieścić poza podstawowymi danymi również odsyłacz do witryny firmowej a także oferowane towary.

Specjalista SEO